Magent visuell profil

 
Magent_demo.jpg
 

Magent har sin egen logo og sett med retningslinjer for det visuelle uttrykket. Vi anbefaler at dere følger disse når dere presenterer Magent AS.

Visuell profil

 

LOGO

Logoen brukes hovedsaklig i sort eller hvit, men den foreligger også i en farget magenta versjon. Der det ikke er rom for hele logoen i lesbar form – som f.eks. favicon kan kvadratisk logoform med M brukes. Symbolet og bokstavformene skal aldri endres eller modifiseres på noen måte.

TYPOGRAFI

For å sikre et gjenkjennelig og helhetlig uttrykk anbefaler vi bevisst fontbruk. Acumin er valgt som profilfonter og brukes på nettside, samt digitalt og trykt materiell der hvor disse fontene er tilgjengelige. Arial brukes der man ikke har de nevnte fontene tilgjengelig.

FARGER

For å fremstå som en tydelig avsender anbefaler vi bevisst fargebruk. Sort, hvitt og Magenta er profilens hovedfarger og med på å skape gjenkjennelse. Fargene kan benyttes på elementer som skal fremheves: som viktig budskap, webadresse, sitater, grafikk o.l.

Logoer for nedlasting

 

Logo-M til bruk på små digitale flater (som favicon):

Logo-M sort

Acumin

Magent er et fotobyrå med et nettverk av profesjonelle fotografer.

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå 12345

Magenta fargeverdier

PMS: Magenta

C: 0
M: 100
Y: 0
K: 0

R: 212
G: 15
B: 125