Magent visuell profil
Magent har sin egen logo og sett med retningslinjer for det visuelle uttrykket. Vi anbefaler at dere følger disse når dere presenterer Magent AS.
Visuell profil
LOGO
Logoen brukes hovedsaklig i sort eller hvit, men den foreligger også i en farget magenta versjon. Der det ikke er rom for hele logoen i lesbar form – som f.eks. favicon kan kvadratisk logoform med M brukes. Symbolet og bokstavformene skal aldri endres eller modifiseres på noen måte.
TYPOGRAFI
For å sikre et gjenkjennelig og helhetlig uttrykk anbefaler vi bevisst fontbruk. Acumin er valgt som profilfonter og brukes på nettside, samt digitalt og trykt materiell der hvor disse fontene er tilgjengelige. Arial brukes der man ikke har de nevnte fontene tilgjengelig.
FARGER
For å fremstå som en tydelig avsender anbefaler vi bevisst fargebruk. Sort, hvitt og Magenta er profilens hovedfarger og med på å skape gjenkjennelse. Fargene kan benyttes på elementer som skal fremheves: som viktig budskap, webadresse, sitater, grafikk o.l.
Logoer for nedlasting
Logo-M til bruk på små digitale flater (som favicon):
Acumin
Magent er et fotobyrå med et nettverk av profesjonelle fotografer.
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå 12345
Magenta fargeverdier
PMS: Magenta
C: 0
M: 100
Y: 0
K: 0
R: 212
G: 15
B: 125